Σάββατο 26 Ιανουαρίου 2019

Κατάληψη Λυκείου Ερυθρών: Μήνυμα με πολλούς αποδέκτες


Για όσους από τους συμπολίτες μας στο Δήμο Μάνδρας Ειδυλλίας δεν το γνωρίζουν, ενημερώνω ότι το κτιριακό συγκρότημα, που στεγάζει τις σχολικές μονάδες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ερυθρών, τελεί, από 21.01.2019, υπό κατάληψη των μαθητών του τοπικού Λυκείου. Με απόφαση του 15μελούς Συμβουλίου, που ελήφθη με συντριπτική πλειοψηφία, οι μαθητές του Λυκείου όρισαν να κορυφώσουν τον αγώνα τους για την ικανοποίηση χρόνιων αιτημάτων τους , καταλαμβάνοντας τον σχολικό χώρο.
Τα χρόνια αιτήματα των μαθητών μας, όπως αυτά αναφέρονται σε σχετική τους ανακοίνωση, σχετίζονται, μεταξύ άλλων, με την επαναλειτουργία του κλειστού γυμναστηρίου, με την αποκατάσταση του ακατάλληλου κτιρίου του Γυμνασίου Ερυθρών, η μη λειτουργία του οποίου έχει προκαλέσει την αναγκαστική συστέγαση των μαθητών του Γυμνασίου και του Λυκείου , στο κτίριο του δεύτερου, υπό απαράδεκτες υγειονομικές και εκπαιδευτικές συνθήκες, με την λειτουργία χώρων δημόσιας υγιεινής, με την ανυπαρξια κυλικείου, με την  ανάγκη αναμοριοδότησης της σχολικής μονάδας ως μέτρο αντιμετώπισης των εκπαιδευτικών κενών κ.ά..

Με λίγα λόγια πρόκειται για αιτήματα, που μπορεί να σχετίζονται με προβλήματα που απασχολούν πολλές σχολικές μονάδες σε ολόκληρη την επικράτεια, πλην όμως στο Κριεκούκι σχετίζονται ειδικότερα με προβλήματα, που έχουν ανακύψει, κατά την τελευταία τετραετία, λόγω της ερήμωσης του κτιρίου του Γυμνασίου των Ερυθρών. Μίας ερήμωσης, που έχει προκληθεί λόγω της αδιαφορίας και της αδράνειας των αρμόδιων φορέων (Δήμος και “ΚΤΙΡΙΑΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ Α.Ε.” – πρώην Ο.Σ.Κ.) ως προς την έναρξη και ολοκλήρωση των εργασιών αποκατάστασης του κτιριακού συγκροτήματος του Γυμνασίου Ερυθρών, που έχει κριθεί, στο σύνολο του ακατάλληλο προς δημόσια χρήση, από αρμόδιο κρατικό φορέα. Μίας ερήμωσης, που προκαλεί συνεπακόλουθες δυσμενείς συνέπειες, όπως η προαναφερόμενη αναγκαστική συστέγαση και των δύο σχολικών μονάδων σε συνθήκες συνωστισμού καθώς επίσης  και η μη λειτουργία του κλειστού γυμναστηρίου, κυλικείου και βοηθητικών χώρων. Μίας ερήμωσης, που προκαλεί ένα βαρύτατο πλήγμα στην δημόσια εκπαίδευση στο Κριεκούκι.

Η κατάληψη τόσο  ως μέσο κορύφωσης διεκδικητικού αγώνα, πέρα από πραγματική κατάσταση, αποτελεί  περαιτέρω και έκφραση αγανάκτησης των μαθητών, έναντι των αρμόδιων αυτοδιοικητικών και κρατικών φορέων, που με αποκλειστική τους υπαιτιότητα δεν επιλύουν προβλήματα, που η δική τους αδράνεια έχει προκαλέσει και που περιορίζουν τη δράση τους στην παροχή αλλεπάλληλων, πλην όμως ανεκπλήρωτων υποσχέσεων.

Παράλληλα η κατάληψη αυτή στέλνει μηνύματα και σε διάφορους αποδέκτες, Στέλνει μηνύματα σε αυτούς, που δεν ασχολήθηκαν άμεσα, έγκαιρα και αποτελεσματικά με τον εντοπισμό και την διεκδίκηση επίλυσης των προβλημάτων της σχολικής κοινότητας και που περιόρισαν την δράση τους κρύβοντας τα κάτω από το χαλί μίας επίπλαστης πραγματικότητας. Στέλνει επίσης μηνύματα και σε αυτούς, που αν και κατέχουν αιρετές θέσεις δημόσιων αξιωμάτων, ουδόλως αφουγκράσθηκαν αιτήματα για την επίλυση κραυγαλέων προβλημάτων.

Στέλνει τέλος μηνύματα σε όλους εμάς, όχι μόνο τους παροικούντες τις Ερυθρές, αλλά και στο σύνολο των κατοίκων του Δήμου μας, ότι τα προβλήματα, που μας απασχολούν, είτε μικρά, είτε μεγάλα, δεν λύνονται ούτε με συζητήσεις στα καφενεία με εικονικές εξεγέρσεις, ούτε με παρακάλια σε αυτούς, που τους έχουμε αναθέσει καθήκοντά τοπικής διοίκησης. Λύνονται με ενέργειες, που θα πρέπει να διακρίνονται από συλλογικότητα, οργάνωση, αγωνιστικό πνεύμα και αποτελεσματικότητα.

Με λίγα λόγια ο αγώνας των μαθητών του Λυκείου Ερυθρών στην συγκεκριμένη μορφή του (κατάληψη), - και ανεξάρτητα από το αν συμφωνεί ή διαφωνεί με τη μορφή αυτή - ως γεγονός δεν είναι απλά το βότσαλο που έπεσε στα βελτιωμένα νερά της δημόσιας ζωής του τόπου μας, διαταράσσοντάς τα. Είναι η πέτρα που έπεσε στο οικοδόμημα του τοπικού πολιτικού συστήματος, κλονίζοντάς το. Ενός τοπικού πολιτικού συστήματος, που παράγεται και αναπαράγεται στο έδαφος των βλαχοδημαρχιακών αντίληψεων,  των μηχανισμών μετατροπής αυτόβουλων πολιτών σε εκλογικούς πελάτες καθώς επίσης της κοινωνικής απάθειας και αδιαφορίας.

Λόγω συνεπώς του κοινωνικά διδακτικού χαρακτήρα του αγώνα των μαθητών  του Λυκείου Ερυθρών, δεν πρέπει να περιοριστούμε σε λεκτικές διατυπώσεις αλληλεγγύης, αλλά και να συμπαρασταθούμε έμπρακτα στον αγώνα αυτόν, αποκαθιστώντας παράλληλα και την ομαλή λειτουργία του σχολείου μας.

Κριεκούκι 27η Ιανουαρίου 2019
Παναγιώτης Απ. Κουτσουλέλος 
Δημότης Μάνδρας Ειδυλλίας


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου