Κυριακή 24 Απριλίου 2022

ΑΣΤΙΚΟ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ 861Β: Εύλογα ερωτήματα αναζητούν απαντήσεις


 

Με αφορμή την έναρξη και την λειτουργία της αστικής συγκοινωνίας (γραμμή 861Β , Ελευσίνα - Ερυθρές), εντός των ορίων του Δήμου Μάνδρας Ειδυλλίας, πέρα από τα ουσιαστικά ζητήματα, που αφορούν την ποιότητα των παρεχόμενων συγκοινωνιακών υπηρεσιών, ανακύπτουν και ορισμένα εύλογα ερωτήματα, στα οποία οι αρμόδιοι φορείς καλούνται να απαντήσουν. Ειδικότερα:

 

1. Με ποια απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου της Αττικής χαρακτηρίσθηκε ως αστική η περιοχή των Ερυθρών – Βιλίων – Οινόης και Μάνδρας, προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι συγκοινωνιακές ανάγκες των κατοίκων αυτής από αστικά λεωφορεία (άρθρο 1, παρ.1 της Υ.Α. Μεταφορών και Επικοινωνιών Β-54871/4060/2003 – ΦΕΚ 1364 Β’/23.09.2003);

 

2. Ποια ήταν η γνώμη του Δήμου Μάνδρας Ειδυλλίας σχετικά με τον προαναφερόμενο χαρακτηρισμό (άρθρο 1, παρ.1 και 2 της Υ.Α. Μεταφορών και Επικοινωνιών Β-54871/4060/2003 – ΦΕΚ 1364 Β’/23.09.2003) ;

 

3. Ποια ήταν η απόφαση του αρμόδιου οργάνου της Περιφέρειας Αττικής και ποια η σχετική γνώμη του Δήμου Μάνδρας Ειδυλλίας για να χαρακτηρισθεί η γραμμή Ελευσίνας – Ερυθρές ως αστική και με ποιάν απόφαση καθορίσθηκαν η αφετηρία, η ενδιάμεση διαδρομή, οι στάσεις και το τέρμα της γραμμής αυτής (άρθρο 1, παρ.3 της Υ.Α. Μεταφορών και Επικοινωνιών Β-54871/4060/2003 – ΦΕΚ 1364 Β’/23.09.2003);

 

4. Για τον καθορισμό της αφετηρίας, του τέρματος των στάσεων και της διαδρομής της εν λόγω αστικής συγκοινωνιακής γραμμής, ελήφθησαν υπόψη οι νόμιμες προυποθέσεις, στις οποίες περιλαμβάνονται η καλύτερη και απρόσκοπτη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, η επιβάρυνση ή μη της ομαλής και ασφαλούς οδικής κυκλοφορίας, η αποφυγή οχλήσεων σε εγκαταστάσεις κοινωνικής πρόνοιας και οι σχετικές διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.) (άρθρο 4, της Υ.Α. Μεταφορών και Επικοινωνιών Β-54871/4060/2003   – ΦΕΚ 1364 Β’/23.09.2003);

 

6. Με ποια διοικητική πράξη ορίσθηκαν τα πρακτορεία εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού και τα εκδοτήρια των εισιτηρίων (άρθρο 5, της Υ.Α. Μεταφορών και Επικοινωνιών Β-54871/4060/2003   – ΦΕΚ 1364 Β’/23.09.2003);

 

7. Για ποιο λόγο την προαναφερόμενη αστική γραμμή δεν ανέλαβε να την εκτελέσει το ΚΤΕΛ. Αττικής; Υπήρχε συγκεκριμένος λόγος, που το ΚΤΕΛ Αττικής αρνήθηκε την εκμετάλλευση του δρομολογίου αυτού (άρθρο 7 παρ. 7, Ν.2963/2001) ;

 

8.  Αν συντρέχει περίπτωση άρνησης εκτέλεσης του συγκεκριμένου δρομολογίου από το ΚΤΕΛ Αττικής, λόγω ασύμφορης οικονομικής απόδοσης, προτάθηκε από τον συγκοινωνιακό αυτόν φορέα προς την Περιφέρεια Αττικής ή τον Δήμο Μάνδρας Ειδυλλίας, η σύναψη σύμβασης για την κάλυψη των απωλειών εσόδων (άρθρο 7 παρ. 7, Ν.2963/2001) ;

 

Δημοτική Κοινότητα Ερυθρών 25η Απριλίου 2022

Παναγιώτης Απ. Κουτσουλέλος

 

Δημότης Μάνδρας Ειδυλλίας

Σάββατο 16 Απριλίου 2022

ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ 861Β : Διήγημα αστικής συγκοινωνίας


 

Γνωρίζοντας ήδη, από την Τετάρτη 13.04.2022, ότι είχε ξεκινήσει να λειτουργεί η αστική συγκοινωνία, με αφετηρία την Ελευσίνα και με κατεύθυνση την Μάνδρα, την Οινόη, τα Βίλια και τις Ερυθρές (δρομολόγιο 861Β), την Παρασκευή 15.04.2022, αποφάσισα να μεταβώ με αστικό λεωφορείο στην περιοχή της Ελευσίνας ακολουθώντας την αντίστροφη πορεία, με έναρξη αυτής της Ερυθρές, όπου διαμένω μόνιμα περί τα 20 έτη.

Στις 08:45, της προαναφερόμενης ημέρας, είχα ήδη αφιχθεί στην δεύτερη στάση των Ερυθρών, που βρίσκεται στην καφετέρια του Μπάλα, αναζητώντας εναγωνίως εισιτήρια για την χρήση του αστικού λεωφορείου. Η αναζήτησή μου αυτή απέβη άκαρπη. Δεν υπήρχε ούτε ειδικό εκδοτήριο, αλλά ούτε και άλλο σημείο πώλησης εισιτηρίων.

 

Το λεωφορείο αφίχθη, στην προβλεπόμενη από δρομολόγιο ώρα, στην στάση αυτή, δηλαδή στις 9 π.μ. και με το θράσος, του μη φέροντος εισιτήριο, λαθρεπιβάτη επιβιβάσθηκα σε αυτό. Αφού ξεστόμισα μία χλιαρή καλημέρα στον οδηγό, τον ρώτησα με ύφος μόνιμου υποδεκανέα, για ποιό λόγο δεν υπάρχουν εισιτήρια προς χρήση. Ο οδηγός, μου ανταπόδωσε ευγενέστατα την καλημέρα και στην συνέχεια, μου ανέφερε ότι υπάρχει πρόβλημα με την διάθεση των εισιτηρίων, το οποίο προβλέπεται να επιλυθεί στις προσεχείς ημέρες.

 

Αντιδρώντας στην αναφορά του οδηγού, έκανα ένα μορφασμό προσποιητής ικανοποίησης για την απάντηση, που έλαβα και στην συνέχεια αφού έριξα μία υπεροπτική ματιά στο εσωτερικό χώρο, στρογγυλοκάθησα σε μία ομολογουμένως αναπαυτική θέση. Φυσικά, έμπλεος από έλλειψη στοιχειώδους κοινωνικής ευθύνης, δε διέκρινα, κατά την κατάληψη της θέσης, ότι αυτή προοριζόταν για ειδική κατηγορία επιβατών με κινητικά προβλήματα. Ο χώρος του λεωφορείου δεν θύμιζε το χώρο των αντίστοιχων οχημάτων του ΚΤΕΛ Αττικής, που μοιάζουν με τουριστικά πούλμαν. Διέθετε αριθμητικά λιγότερες θέσεις καθημένων  με λειτουργική ταξινόμηση που εξυπηρετεί και ορθίους επιβάτες, ενώ περαιτέρω ο συνολικός εσωτερικός χώρος είχε διαρρυθμισθεί προκειμένου να εξυπηρετούνται και επιβάτες με ειδικά σωματικά προβλήματα.

Μετά από 15-20 λεπτά το λεωφορείο με 3 επιβάτες, συμπεριμαλβανομένου και εμού του ιδίου, έφθασε στα Βίλια, όπου επιβιβάσθηκαν, αν δεν κάνω λάθος 7 άτομα. Στην συνέχεια κατευθυνθήκαμε στην Οινόη, όπου επιβιβάσθηκε άλλο ένα άτομο.

 

Καθ’ όλη την διάρκεια της διαδρομής, έως και τον οικισμό του Πανοράματος (ΤΙΤΑΝ) «έδιναν» και «έπαιρναν» θορυβώδεις διάλογοι, μεταξύ των επιβατών. Ερωτηματικές φράσεις, όπως «που θα βρίσκουμε εισιτήρια;» «πότε θα μας ενημερώσουν για τα δρομολόγια;», «θα πηγαίνει και Πόρτο Γερμενό;», «Γιατί το λεωφορείο να ξεκινάει από το Κριεκούκι;» και «που βρίσκονται ακριβώς οι στάσεις του λεωφορείου;», κυριαρχούσαν στους διαλόγους αυτούς των ομιλητικότατων επιβατών.

 

Στην συνέχεια, και ενώ οι διάλογοι αυτοί, είχαν επιτέλους διακοπεί, φθάσαμε στην περιοχή του οικισμού του Πανοράματος. Στο σημείο αυτό επιβιβάσθηκε μία καλοντυμένη κυρία, η οποία με τη είσοδό της στο λεωφορείο, αντί για καλημέρα, απευθυνόμενη προς την πλάτη του λίαν υπομονετικού και ευγενέστατου οδηγού, είπε: «Γιατί μας πήρατε το λεωφορείο μας από τα μέρη μας και το πήγατε στα βουνά;». Οι λοιποί συνεπιβάτες της, προερχόμενοι κυρίως από τις Ερυθρές και τα Βίλια, απέφυγαν να αντιλέξουν στην παρατήρηση της κυρίας αυτής. Περιορίσθηκαν να της «ρίξουν» ένα επιθετικό κρύο βλέμμα, το οποίο αν διέθετε πυρηνική κεφαλή θα κατέστρεφε ολάκερη την ανθρωπότητα.

 

Ενώ κατευθυνόμαστε πλέον προς Μάνδρα, η ησυχία είχε διαδεχθεί τον θόρυβο από τους διαλόγους και τις εν γένει λεκτικές αναφορές των μεταφερομένων, οι οποίοι στο σύνολό τους ήταν λαθρεπιβάτες, δεδομένου ότι κανείς από αυτούς δεν διέθετε εισιτήριο. Μοναδική παρέκκλιση από την κατάσταση αυτή, αποτελούσε ένα ψιθυριστός διάλογος, που «σερνόταν», στις θέσεις ακριβώς πίσω από την δική μου. Δύο κυρίες συζητούσαν σχετικά με το σενάριο της μυθοπλαστικής τηλεοπτικής σειράς «Ο ΣΑΣΜΟΣ» και την δυνητική εξέλιξη αυτού, ενώ παράλληλα στηλίτευαν την συμπεριφορά της Καλλιόπης Σταματάκη ως άκαρδης γυναίκας και της Αργυρούς Σταματάκη ως «ξυλάγκουρου», που δεν ξέρει τι θέλει από την ζωή της.

 

Φθάνοντας στην πόλη της Μάνδρας, διαπίστωσα, ότι η διαδρομή του αστικού λεωφορείου διέφερε από αυτήν του λεωφορείου του ΚΤΕΛ. Το λεωφορείο εισερχόμενο στο οικιστικό συγκρότημα της δημοτικής πρωτεύουσας, διερχόταν από την οπίσθια πλευρά του τοπικού δημαρχείου, το οποίο μάλιστα από αυτήν την θέση θέασης έδινε εικόνα ανατολίτικου απόρθητου δεσποτικού μεγάρου και στην συνέχεια κατευθυνόταν προς την περιοχή του νεκροταφείου με απόληξη την εθνική οδό. Καθ΄όλη την διαδρομή εντός της Μάνδρας υπήρχαν στάσεις, που εξυπηρετούσαν το συγκεκριμένο δρομολόγιο. Αυτό έγινε αντιληπτό από όλους τους επιβάτες, μερικοί από τους οποίους άρχισαν να θορυβούν εκ νέου με μουρμούρες του τύπου : «Αφού έχουν τόσα λεωφορεία, που περνούν από εδώ, γιατί να παίρνουν και το δικό μας»  και «Αμαν πιά πόσες στάσεις θα κάνει;».

 

Στην συνέχεια κατευθυνθήκαμε προς Μαγούλα. Με δεδομένο το γεγονός ότι η διαδρομή του ΚΤΕΛ, την οποία έως λίαν πρόσφατα αποκλειστικά χρησιμοποιούσαμε, δεν περιλάμβανε και την περιοχή αυτή, αντιμετωπίσαμε την διέλευση μας από τον οικισμό, ως κάτι το πρωτόγνωρο, ως κάτι το εξωτικό. Εμφορτο από περιέργεια το σύνολο των επιβατών είχε στρέψει το ερευνητικό και λίαν διεισδυτικό του βλέμμα προς τους κοινόχρηστους χώρους, τα δημόσια κτίρια, τα σπίτια και κυρίως προς τους ανυποψιάστους κινούμενους Μαγουλιώτες.

 

Μετά το λεωφορείο ακολούθησε την πορεία προς τον σταθμό του προαστιακού σιδηρόδρομου και του Θριασίου νοσοκομείου, από όπου και διήλθε και στην συνέχεια κατέληξε στην περιοχή της Ανω Ελευσίνας.

 

Η πορεία του λεωφορείου, στην περιοχή αυτή, διακοπτόταν από πολλές στάσεις, πράγμα, που για μία ακόμη φορά προκάλεσε τις ψιθυριστές, πλην όμως οχληρά θορυβώδεις, διαμαρτυρίες των επιβατών. Διαμαρτυρίες όλων, πλην των δύο κυριών, που κάθονταν πίσω από την θέση μου, οι οποίες, πλέον είχαν εξειδικεύσει  τις αναφορές τους σχετικά με την τηλεοπτική μυθοπλασία « Ο ΣΑΣΜΟΣ», κάνοντας, αυτήν την φορά, αρνητικά σχόλια για τις ενδυματολογικές προτιμήσεις του Μαθιού Σταματάκη και την πλημμελή κομμωτική φροντίδα της συντρόφου του Βασιλικής Σταματάκη, το γένος Καστρινάκη και θετικές νύξεις για την εν γένει εμφάνιση της δικηγόρου Στέλλας Καμαριωτάκη.

 

Στην κεντρική περιοχή της Ελευσίνας (απέναντι από τον Γρηγόρη), φθάσαμε στις 10:15, δηλαδή, μετά από 1 ώρα και 15 λεπτά από το σημείο εκκίνησής μου από το Κριεκούκι. Ολοι σχεδόν οι επιβάτες στο σημείο αυτό αποβιβάσθηκαν, αποχαιρετώντας τον ευγενικό οδηγό, ο οποίος αφού σταυροκοπήθηκε έσκυψε και φίλησε, με παροιμιώδη ευλάβεια, εικόνισμα αγίου αγνώστων σε εμέ στοιχείων.

 

Με το, που αποβιβάσθηκα, ένα κύμα νηνεμίας με κατέκλυσε, ενώ παράλληλα το αίσθημα ικανοποίησης για την άφιξη στον προορισμό μου αποτυπώθηκε στο πρόσωπό μου με ένα χαμηλής ποιοτικής έκφρασης σαρδόνιο χαμόγελο.

 

Την ηρεμία μου αυτή διατάραξαν οι έντονες φωνασκίες ενός νεαρού, που απευθυνόταν σε ήδη αποβιβασθείσα νεαρή επίσης συνεπιβάτιδά μου, διαμαρτυρόμενος για την καθυστέρηση άφιξή της. Φωνασκίες, που συνοδεύονταν από ακατάληπτες φράσεις, αλλά και ύβρεις, που θύμιζαν ρυπαρές εκφράσεις που πάλαι ποτέ χρησιμοποιούσε η συμπαθής τάξη των μαουνιέρηδων.

 

Μία θερμή και άδολη, αγκαλιά της, αρχικά εμβρόντητης συνεπιβάτιδας μου, κατεύνασε την οργή του φωνασκούντος νεαρού και τα πνεύματα ηρέμησαν.

 

Η αστική συγκοινωνία μας είχε φέρει όλους στους προορισμούς μας και ήμασταν πλέον έτοιμοι για μία ακόμη, μέρα, για μία ακόμη φορά, να συνεισφέρουμε, ο καθένας με τον τρόπο του, στην διαμόρφωση του Ακαθάριστου Εθνικού Προιόντος…………………………….                   

 

Δημοτική Κοινότητα Ερυθρών 17η Απριλίου 2022

Παναγιώτης Απ. Κουτσουλέλος

Δημότης Μάνδρας Ειδυλλίας

Δευτέρα 11 Απριλίου 2022

ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΟΙΝΟΗΣ: Αγώνας & Δικαίωση


 

 

Η Δημοτική Κοινότητα Οινόης, βρίσκεται στο βορειοδυτικό άκρο της Αττικής, ανήκει στον Δήμο Μάνδρας Ειδυλλίας, που διοικητικά εντάσσεται στην Περιφερειακή Ενότητα Δυτικής Αττικής, της Περιφέρειας Αττικής. Απέχει 45 χιλιόμετρα από την Αθήνα, στην παλαιά διαδρομή προς Θήβα. Ο οικισμός παλαιότερα και συγκεκριμένα έως το έτος 2019, ονομαζόταν Μάζι και έχει πληθυσμό 765 κατοίκους. Η Οινόη κατά την αρχαιότητα ανήκε στον δήμο της Ιπποθοωντίδας φυλής της Αθήνας και αποτελούσε τόπο δράσης των Φρυκτωριών, για την μετάδοση επικοινωνιακών σημάτων καπνού.

 

Το Συμβούλιο της Δημοτικής Κοινότητας Οινόης, από τον χρόνο της ανάληψης των καθηκόντων του (Σεπτέμβριος 2019), κατέβαλε άοκνες προσπάθειες για την ανάδειξη των προβλημάτων της περιοχής και την διεκδίκηση της αποτελεσματικής τους επίλυσης. Οι προσπάθειες αυτές, αντί να τύχουν συμπαράστασης και συνεργασίας από την Δημοτική Αρχή, ετύγχαναν αντίδρασης από αυτήν, η οποία προφανώς και δεν ανεχόταν την σχετικά αυτόνομη λειτουργία του Κοινοτικού Συμβουλίου, ως συμμετοχικού αυτοδιοικητικού θεσμού. Είναι χαρακτηριστικό ότι η Δημοτική Κοινότητα Οινόης, αντιμετώπιζε διαρκώς, είτε την ρητή είτε την σιωπηρή, άρνηση των αρμόδιων δημοτικών οργάνων να αποδέχονται προτάσεις του Κοινοτικού Συμβουλίου, που σχετίζονταν με την επίλυση των, όποιων, τεχνικών ή διοικητικών, προβλημάτων της  καθημερινότητας,  υφίστατο παρεμβάσεις, αν όχι με την προτροπή, με την ανοχή της Δημοτικής Αρχής και περαιτέρω υπέμενε απαξιωτικές συμπεριφορές των δημοτικών οργάνων προς τα πρόσωπα που συμμετέχουν στα Κοινοτικά Όργανα.

 

Με το, με αριθμό πρωτ. 3923/09.04.2021, υπόμνημά της η, που υπέβαλε η Δημοτική Κοινότητα Οινόης προς την Δημοτική Αρχή, κάλεσε τον Δήμαρχο Μάνδρας Ειδυλλίας, όπως προβεί στις  ικανές και αναγκαίες παρεμβάσεις, προκειμένου να επιλυθούν τα προβλήματα, που προέκυπταν από τον προαναφερόμενο τρόπο αντιμετώπισής τα από την Δημοτική Αρχή.

 

Μετά την υποβολή του υπομνήματος αυτού, η Δημοτική Αρχή, αντί να αρθεί στο ύψος των περιστάσεων και να αντιμετωπίσει την ουσία του τόσο σοβαρού για την ενδοδημοτική συνοχή προβλήματος, που είχε ανακύψει από την συμπεριφορά της, επέλεξε το σκοτεινό μονοπάτι της αυθαιρεσίας και του αυταρχισμού.

 

Την Μεγάλη Δευτέρα 26.04.2021, η Δημοτική Αρχή, προέβη σε αλλαγή κλειδαριών, τόσο της εξωτερικής θύρας του κοινοτικού καταστήματος Οινόης, ενώ αυτή ήταν ήδη κλειδωμένη, όσο και της εσωτερικής, που σχετίζεται με το εκεί ευρισκόμενο γραφείο, όπου η Πρόεδρος του Συμβουλίου της Δημοτικής Κοινότητας, ασκούσε τα καθήκοντά της. Κατά τον τρόπο αυτόν η Δημοτική Αρχή, ενεργώντας παρά τον νόμο, αυθαίρετα, αυταρχικά και καταχρηστικά, ουσιαστικά απέβαλε τόσο το Κοινοτικό Συμβούλιο, όσο και την Πρόεδρο, από τον χώρο, όπου οι δραστηριότητες της Κοινότητας ασκούνταν απαρακώλυτα επί δέκα (10) περίπου έτη. Ως δικαιολογία για την απαράδεκτη ενέργεια αυτή, η Δημοτική Αρχή, προέβαλε την ανάγκη εγκατάστασης εντός του χώρου του τοπικού Αντιδημάρχου καθώς επίσης και του τοπικού Ληξιάρχου (!!!!).

 

Για την ενέργεια αυτή της Δημοτικής Αρχής, υποβλήθηκε από το Συμβούλιο της Κοινότητας Οινόης, αρχικά μήνυση για διατάραξη λειτουργίας υπηρεσίας και στη συνέχεια πειθαρχική αναφορά στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής.

 

Στην συνέχεια η Δημοτική Κοινότητα Οινόης, με σχετική της έγγραφη ανακοίνωση, μεταξύ άλλων δήλωσε:

«Το Κοινοτικό Συμβούλιο της Οινόης αποτελεί έκφραση της τοπικής λαϊκής βούλησης των πολιτών, οι οποίοι το ανέδειξαν και το νομιμοποιούν και στους οποίους λογοδοτεί για τις πράξεις και τις παραλείψεις του. Δεν ελέγχεται, ως προς τις νόμιμες δράσεις του και τις παραλείψεις του, παρά μόνον από τους πολίτες, με τους οποίους δίνει τους καθημερινούς αγώνες για την βελτίωση της ζωής στο χωριό. Ο αγώνας μας για την αποκατάσταση της θεσμικής λειτουργίας της Κοινότητας Οινόης και για την αναβάθμισή της, συνεχίζεται απτόητος. Αν κάποιοι δεν επιθυμούν να κατανοήσουν και να αφομοιώσουν τις επιβεβλημένες αρχές λειτουργίας της τοπικής αυτοδιοίκησης θίγοντας παράλληλα πολιτικά δικαιώματα, με βάναυσο τρόπο, τότε θα εφαρμοστεί ο νόμος για την αποκατάστασή τους.»

 

Περαιτέρω ενώ η Δημοτική Κοινότητα Οινόης αντιμετώπιζε πλέον πρόβλημα στέγασης των δραστηριοτήτων των οργάνων της, απέστειλε την, με αριθμ. πρωτ. 4934/07.05.2021 επιστολή της προς τον Δήμο Μάνδρας Ειδυλλίας,  με την οποία, ζητούσε κατ΄εφαρμογή του άρθρου 84 παρ.4 του Ν.3852/2010 την παραχώρηση χώρων, εντός του Κοινοτικού Καταστήματος, προκειμένου να στεγάζει τις θεσμικές δραστηριότητες των οργάνων της. Επί της επιστολής της αυτής, ουδόλως ανταποκρίθηκαν τα αρμόδια όργανα του Δήμου Μάνδρας Ειδυλλίας, μη αποστέλλοντας μάλιστα και σχετική απαντητική επιστολή.

 

Η αρνητική έως και παράνομη συμπεριφορά των αρμοδίων οργάνων του Δήμου Μάνδρας Ειδυλλίας έναντι της Κοινότητας Οινόης, δεν περιορίσθηκε, στα όσα προαναφέρονται, αλλά επεκτάθηκε και σε άλλα θέματα, που έθιγαν την θεσμική αποστολή του θεσμού των Κοινοτήτων. Ειδικότερα : Με την, με αριθμό 5/2021, απόφαση του Συμβουλίου της Κοινότητας Οινόης, ζητήθηκε από το  Δημοτικό Συμβούλιο  καθώς και κάθε αρμόδιο όργανο του Δήμο Μάνδρας Ειδυλλίας, όπως άμεσα και αμελλητί προβεί σε κάθε νόμιμη ενέργεια, μεταξύ των οποίων και η λήψη απόφασης, σύμφωνα με τα ως άνω οριζόμενα κατά τις διατάξεις του άρθρου 86 παρ. 1 του Ν.3852/2010 και του άρθρου 77 παρ.3 του Ν.4172/2013,  που θα συντείνει στον διοικητικό καθορισμό του ανώτατου ύψους του προϋπολογισμού εξόδων της Κοινότητας Οινόης για το έτος 2022. Το αίτημα μας αυτό τέθηκε προς διασφάλιση του εν λόγω προϋπολογισμού της Κοινότητας, ο οποίος αποτελεί ένα χρήσιμο χρηματοδοτικό εργαλείο, που δύναται να στηρίξει δράσεις και δραστηριότητες της Κοινότητας προς όφελος της τοπικής κοινωνίας της Οινόης. Παρά το ότι η ως άνω απόφαση διαβιβάσθηκε άμεσα προς τα αρμόδια όργανα του Δήμου Μάνδρα Ειδυλλίας, αυτά επέδειξαν  παντελή αδιαφορία ως προς την ικανοποίηση του νόμιμου αυτού αιτήματος.

 

Το Συμβούλιο της Κοινότητας Οινόης, παρά την πλήρη έλλειψη ανταπόκρισης της Δημοτικής Αρχής να εκπληρώσει τις νόμιμες, προς αυτήν,  υποχρεώσεις, συνέχισε απτόητα τον αγώνα του για την αποκατάσταση της νομιμότητας.

 

Ο συνεχής, πεισματικός και ανυποχώρητος αγώνας αυτός του Συμβουλίου της Κοινότητας Οινόης, τελικά καρποφόρησε. Στις 04.04.2022, με πρωτοβουλία της δημοτικής αντιπολίτευσης, συνεδρίασε το Δημοτικό Συμβούλιο, το οποίο ομόφωνα αποφάσισε την επανεγκατάσταση των Κοινοτικών Οργάνων της Δημοτικής Κοινότητας Οινόης στο εκεί ευρισκόμενο κατάστημα.

 

Ο αγώνας αυτός, πέρα από καρποφόρος, αποδείχθηκε και λίαν διδακτικός, δεδομένου ότι κατέδειξε και κατέγραψε ότι η θέληση των πολιτών για την προάσπιση ενός τόσο σημαντικού θεσμού  για την συμμετοχή του στις τοπικές υποθέσεις όπως οι Κοινότητες και σε τελική ανάλυση η απαίτηση των πολιτών για την προάσπιση της δημοκρατίας, δεν μπορεί να καμφθεί από την παράνομη και αυθαίρετη συμπεριφορά δημοτικών αρχών και ειδικά αυτών, που πάσχουν από το σύνδρομο της βλαχοδημαρχιακής ιδεοληψίας.

 

Δημοτική Κοινότητα Ερυθρών 12η Απριλίου 2022

Παναγιώτης Απ. Κουτσουλέλος

Δημότης Μάνδρας Ειδυλλίας