Παρασκευή 12 Οκτωβρίου 2018

Παλαιά Εθνική Οδός Αθηνών Θηβών: Ανάταξη ή ανακατασκευή;



Σύμφωνα με τα όσα αναφέρουν τα λεξικά της ελληνικής γλώσσας, που χαρακτηρίζεται μεταξύ πολλών άλλων και από τη σαφήνεια της, η λέξη ανάταξη σημαίνει, τοποθέτηση στην αρχική θέση.

Τη λέξη αυτή θέλησε να χρησιμοποιήσει και ο αγαπητός φίλος αντιπεριφερειάρχης Δυτικής Αττικής, Γιάννης Βασιλείου, προκειμένου να χαρακτηρίσει τη σκοπιμότητα, που εξυπηρετεί η εκτέλεση του έργου   αποκατάστασης της Παλαιάς Εθνικής Οδού Αθηνών Θηβών (Π.Ε.Ο.Α.Θ.), του οποίου οι εργασίες ξεκίνησαν προ ημερών. Η χρήση όμως αυτής της λέξης, δεν κρύβω, ότι μου προκάλεσε εύλογες ανησυχίες και προβληματισμούς.

Αν πρόκειται λοιπόν οι εργασίες αποκατάστασης της Π.Ε.Ο.Α.Θ. , να αποβλέπουν μόνον και μόνον στην ανάταξη, δηλαδή να περιορίζονται  στην επισκευή της οδού αυτής, χωρίς επαναχάραξη και επαναχωροθέτησή της, με βάση τις υφιστάμενες γεωμορφολογικές συνθήκες και χωρίς να ληφθούν υπόψη οι σύγχρονες τεχνικές προδιαγραφές, που εξασφαλίζουν την αναγκαία και ικανή οδική ασφάλεια, κάλλιστα μπορούμε να κάνουμε λόγο για ένα έργο, που ελάχιστα έχει να προσφέρει. Μπορούμε να κάνουμε λόγο για ένα έργο, που  απλώς αποκαθιστά τις φθορές, που προκλήθηκαν από το πλημμυρικό φαινόμενο της 15ης Νοεμβρίου 2017, με «μπαλώματα» και που η ολοκλήρωσή του μας επιστρέφει σε μία κανονικότητα αρνητική για το συγκοινωνιακό δίκτυο της περιοχής μας.

Ακόμη και χωρίς τις υπάρχουσες φθορές, η Π.Ε.Ο.Α.Θ., ήταν λίαν προβληματική, από πλευράς συγκοινωνιακής επάρκειας και οδικής ασφάλειας. Για να μη πολυλογώ επ αυτού, απλά αναφέρω ότι και πριν από την πλημμύρα η διάνυση της οδού αυτής αποτελούσε ένα, χρονοβόρο, ταλαίπωρο και επικίνδυνο οδοιπορικό ακόμη και  για τους καθημερινά μετακινούμενους, που εκ των πραγμάτων διαθέτουν τη σχετική εμπειρία οδήγησης.

Οι εκτεταμένες φθορές, που υπέστη η οδός, πρέπει να αποτελέσει όχι απλά ένα τεχνικό λόγο για την αποκατάσταση τους, αλλά μια αφορμή ουσίας για την πλήρη ανακατασκευή της, με βάση τα δεδομένα, που σχετίζονται με:
α) τις εδαφικές και γενικότερα γεωμορφολογικές συνθήκες,
β) τη φόρτωση του συγκεκριμένου οδικού δικτύου
γ) την ανάγκη προσαρμογής στις σύγχρονες τεχνικές προδιαγραφές, που διασφαλίζουν την πολυπόθητη οδική ασφάλεια.
δ) την απαίτηση για αναβαθμισμένη συγκοινωνιακή δικτύωση των Κοινοτήτων και των Οικισμών του Δήμου Μάνδρας Ειδυλλίας στο πλαίσιο της ισόρροπης ανάπτυξης και της ενδοδημοτικής συνοχής.

Τούτο πρακτικά σημαίνει ότι απαιτείται η εκτέλεση ενός έργου προσαρμοσμένου  στις φυσικές συνθήκες και στο τοπικό περιβάλλον, που θα καλύπτει την  ανάγκη πλήρους και κάθ’ όλο της το μήκος, διαπλάτυνσης της οδού, καθώς επίσης και  του οριοθετημένου διαχωρισμού  των δύο οδικών ρευμάτων κυκλοφορίας.

Μόνο η εκτέλεση ενός έργου, με τα προαναφερόμενα τεχνικά χαρακτηριστικά, ανταποκρίνεται στις δίκαιες απαιτήσεις των συμπολιτών μας και ειδικότερα αυτών, που ζουν στις παρυφές των ορεινών όγκων του Δήμου μας, για απαρακώλυτη και ασφαλή συγκοινωνιακή πρόσβαση και ως εκ τούτου για αναβάθμιση της ποιότητας της καθημερινής τους ζωής.

Κριεκούκι 13η Οκτωβρίου 2018
Παναγιώτης Απ. Κουτσουλέλος
Δημότης Μάνδρας Ειδυλλίας 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ: 10 Ερωτήματα αναζητούν απαντήσεις

  Και ενώ βαίνουμε ολοταχώς προς τις δημοτικές εκλογές του Οκτωβρίου και οι υποψήφιοι δήμαρχοι με τις παρατάξεις, που έχουν συγκροτήσει έχου...