Σάββατο 24 Απριλίου 2021

ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΕΞΟΔΩΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ: Ενα σημαντικό χρηματοδοτικό εργαλείο


 

ΟΙ ΙΣΧΥΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ

 

1.-  Με τις παρ. 1,2 και 3 του άρθρου 86 του Ν.3852/2010, ορίζονται επί λέξει τα εξής:

 

«1. Κάθε έτος το δημοτικό συμβούλιο με απόφασή του καθορίζει το ανώτατο ύψος του προϋπολογισμού εξόδων του επόμενου έτους της δημοτικής ή τοπικής κοινότητας. Η απόφαση αυτή διαβιβάζεται στο συμβούλιό της έως το τέλος Ιουνίου.

2. Το συμβούλιο της δημοτικής ή τοπικής κοινότητας καταρτίζει σχέδιο του προϋπολογισμού εξόδων της κοινότητας για το επόμενο οικονομικό έτος. Ο προϋπολογισμός δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει το ανώτατο ποσό που καθορίστηκε σύμφωνα με την προηγούμενη παράγραφο. Το σχέδιο συνοδεύεται από αιτιολογική έκθεση, η οποία περιέχει αιτιολόγηση κάθε εγγραφής και αποστέλλεται έγκαιρα στην οικονομική επιτροπή έως το τέλος Αυγούστου.

3. Η οικονομική επιτροπή εξετάζει: i) αν οι συνολικές δαπάνες που αναγράφονται στο σχέδιο του προϋπολογισμού εξόδων της κοινότητας υπερβαίνουν το ανώτατο ποσό που έχει καθοριστεί από το δημοτικό συμβούλιο για κάθε δημοτική ή τοπική κοινότητα, ii) αν οι δαπάνες αφορούν τις αρμοδιότητες που έχουν μεταβιβαστεί από το δημοτικό συμβούλιο στο συμβούλιο της δημοτικής κοινότητας και iii) αν οι δαπάνες είναι νόμιμες. Η οικονομική επιτροπή διαγράφει κάθε δαπάνη που δεν συγκεντρώνει τις πιο πάνω υπό στοιχεία ii) και iii) προϋποθέσεις και, σε περίπτωση υπέρβασης του πιο πάνω ανώτατου ποσού, περικόπτει τα επί μέρους κονδύλια. Το σχέδιο προϋπολογισμού εξόδων των δημοτικών κοινοτήτων, όπως τελικά διαμορφώνεται από την οικονομική επιτροπή, εντάσσεται στο σχέδιο προϋπολογισμού του δήμου. Στον προϋπολογισμό του δήμου περιλαμβάνονται ιδιαίτερα κεφάλαια για κάθε τοπική και δημοτική κοινότητα. Το πιο πάνω σχέδιο προϋπολογισμού εξόδων τοπικής και δημοτικής κοινότητας, αν δεν καταρτιστεί ή δεν υποβληθεί εμπρόθεσμα στην οικονομική επιτροπή, καταρτίζεται από αυτήν.»

 

 

2.- Περαιτέρω, με τις διατάξεις των παρ. 3 και 4 του άρθρου 77 του Ν.4172/2013, ορίζονται επί λέξει τα εξής:

«3. Κάθε έτος το δημοτικό συμβούλιο, με απόφασή του, η οποία διαβιβάζεται στο συμβούλιο κάθε κοινότητας με μόνιμο πληθυσμό άνω των τριακοσίων (300) κατοίκων και στους προέδρους κοινοτήτων με μόνιμο πληθυσμό έως τριακόσιους (300) κατοίκους, έως το τέλος Ιουνίου, καθορίζει το ανώτατο ύψος του προϋπολογισμού εξόδων κάθε κοινότητας για το επόμενο οικονομικό έτος.

4. Ο πρόεδρος κοινότητας έως τριακοσίων (300) κατοίκων ή το συμβούλιο κοινότητας άνω των τριακοσίων (300) κατοίκων καταρτίζει σχέδιο του προϋπολογισμού εξόδων της κοινότητας, το οποίο δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει το ανώτατο ποσό που καθορίστηκε, σύμφωνα με την παράγραφο 3. Το σχέδιο, συνοδευόμενο από αιτιολογική έκθεση, αποστέλλεται στην οικονομική επιτροπή έως την 20η Ιουλίου και, σε περίπτωση μη κατάρτισης ή μη εμπρόθεσμης υποβολής του από την κοινότητα, το σχέδιο του προϋπολογισμού εξόδων καταρτίζεται από αυτήν. Οι υπηρεσίες του δήμου παρέχουν κάθε αναγκαία υποστήριξη στο συμβούλιο ή τον πρόεδρο της κοινότητας για την κατάρτιση του σχεδίου του προϋπολογισμού εξόδων της κοινότητας.»

 

3.- Τέλος με την διάταξη του άρθρου 1 παρ.1 της Υ.Α. 46735/2020 (Φ.Ε.Κ. Β’ 3170/01.08.2020) «Παροχή οδηγιών για την κατάρτιση του προϋπολογισμού των Δήμων, οικονομικού έτους 2021 – μερική τροποποίηση της υπ’ αρ. 7028/2004 απόφασης (Β΄ 253)», ορίζονται επί λέξει τα εξής:

«16. Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 86 του ν. 3852/2010, το συμβούλιο της κοινότητας καταρτίζει σχέδιο του προϋπολογισμού εξόδων της κοινότητας για το επόμενο οικονομικό έτος, υπό τις ακόλουθες απαραίτητες προϋποθέσεις: α) Ότι το Δημοτικό Συμβούλιο, με απόφασή του την οποία έχει διαβιβάσει στo συμβούλιο της κοινότητας έως το τέλος Ιουνίου, έχει καθορίσει το ανώτατο ύψος του προϋπολογισμού εξόδων του επόμενου έτους αυτής. β) Ότι έχει εκδοθεί η προβλεπόμενη απόφαση του δημοτικού συμβουλίου περί μεταβίβασης αρμοδιοτήτων προς το συμβούλιο της κοινότητας.»

 

 

ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ – ΠΡΟΘΕΣΜΙΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΩΝ

 

Με βάση τα όσα προαναφέρονται οι διαδικαστικές και ουσιαστικές προϋποθέσεις για την κατάρτιση του προϋπολογισμού εξόδων της Κοινότητες καθώς επίσης και οι προθεσμίες ενεργειών έχουν ως ακολούθως:

 

α) Εντός του πρώτου εξαμήνου κάθε έτους, και οπωσδήποτε πριν από τις 30 Ιουνίου, το αρμόδιο Κοινοτικό Όργανο (Πρόεδρος ή Συμβούλιο Κοινότητας), οφείλει να υποβάλλει προς το Δημοτικό Συμβούλιο αίτημα για την λήψη απόφασης σχετικά με το ανώτατο ύψος των δαπανών της Κοινότητας για το επόμενο οικονομικό έτος.

 

β) Το Δημοτικό Συμβούλιο, οφείλει έως και το τέλος Ιουνίου, να έχει λάβει απόφαση σχετικά με το ανώτατο ύψος του προϋπολογισμού εξόδων της Κοινότητας, για το επόμενο οικονομικό έτος και να διαβιβάσει αυτήν, εντός του προαναφερόμενου χρονικού διαστήματος, στο Συμβούλιο της Κοινότητας.

 

γ) Έως τις 20 Ιουλίου, το Συμβούλιο της Κοινότητας, οφείλει να έχει λάβει απόφαση κατάρτισης σχεδίου του προϋπολογισμού εξόδων της Κοινότητας για το επόμενο οικονομικό έτος, με βάση το ανώτερο όριο, που προαναφέρεται και να αποστείλει την απόφαση αυτή μαζί με αιτιολογική έκθεση στην Οικονομική Επιτροπή.

 

δ) Οι δημοτικές υπηρεσίες οφείλουν να παρέχουν κάθε αναγκαία υποστήριξη στα αρμόδια Κοινοτικά Οργανα για την κατάρτιση του σχεδίου του προϋπολογισμού εξόδων της κοινότητας.

 

ε) Αν το Συμβούλιο της Κοινότητας δεν λάβει απόφαση επί του προτεινόμενου σχεδίου προϋπολογισμού εξόδων, ή αν ληφθεί απόφαση και αυτή δεν υποβληθεί εμπρόθεσμα, η Οικονομική Επιτροπή, οφείλει να προβεί σε κατάρτιση του εν λόγω σχεδίου.

 

στ) Η Οικονομική Επιτροπή εξετάζει την νομιμότητα εγγραφής στο σχέδιο προϋπολογισμού  των δαπανών και ειδικότερα ελέγχει αν αυτές στο σύνολό τους υπερβαίνουν το ανώτατο όριο, που έχει καθορισθεί κατά τα προαναφερόμενα και αν αυτές αφορούν σε άσκηση νόμιμων κοινοτικών αρμοδιοτήτων ή αρμοδιοτήτων που έχουν μεταβιβασθεί στην Κοινότητα.

 

ζ) Μετά τον έλεγχο αυτόν, η Οικονομική Επιτροπή, με σχετική της απόφαση, εντάσσει στον δημοτικό προϋπολογισμό και τον προϋπολογισμό εξόδων της Κοινότητας. Στον δημοτικό προυπολογισμό πρέπει να περιλαμβάνονται ιδιαίτερα κεφάλαια ανά Κοινότητα.

 

 

ΟΙ ΑΡΧΕΣ ΠΟΥ ΔΙΕΠΟΥΝ ΤΟΝ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΕΞΟΔΩΝ ΤΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ

 

Ο προϋπολογισμός εξόδων της Κοινότητας θα πρέπει να διέπεται από τις ακολούθως αναφερόμενες δημοσιονομικές αρχές και συγκεκριμένα από:  

-Την αρχή του ενιαυσίου: Ο Προϋπολογισμός ισχύει για ένα ενιαίο οικονομικό έτος, το οποίο συμπίπτει με το ημερολογιακό.

-Την αρχή της ειδικότητας: Κάθε πίστωση μπορεί να διατεθεί μόνο για τον σκοπό για τον οποίο αυτή προορίζεται και πρέπει να εμπίπτει στο πεδίο αρμοδιοτήτων των Κοινοτικών Οργάνων.

-Την αρχή της ακρίβειας: Οι προβλέψεις  πρέπει να είναι ακριβείς και στο πλαίσιο του εφικτού να πραγματοποιηθούν.

- Την αρχή της σαφήνειας και της αλήθειας: Οι προβλέψεις  πρέπει να είναι σαφείς και αληθινές, με βάση την λήψη στοιχείων εκτέλεσης του Προϋπολογισμού προηγούμενων οικονομικών ετών.

Περαιτέρω ο προϋπολογισμός εξόδων θα πρέπει να διέπεται και από τις γενικές αρχές δημοσιονομικής διαχείρισης (άρθρο 33 του Ν. 4270/2014) και ειδικότερα από τις αρχές: 

Της  χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης, με βάση την οποία η διαχείριση των πιστώσεων διενεργείται με σύνεση και με γνώμονα την εξασφάλιση της δημοσιονομικής βιωσιμότητας.

Της υπευθυνότητας και της λογοδοσίας, λαμβανομένου υπόψη ότι οι συμμετέχοντες στην διαχείριση του δημοσίου χρήματος οφείλουν να ασκούν τις αρμοδιότητες τους, με σκοπό τη διασφάλιση της σταθερότητας και της βιωσιμότητας.

 

Της διαφάνειας, σύμφωνα με την οποία, όλοι οι λειτουργοί και οι φορείς που διαχειρίζονται το δημόσιο χρήμα έχουν την υποχρέωση να διασφαλίζουν την έγκαιρη πληροφόρηση, που σχετίζεται με τη διαχείριση της δημοσιονομικής πολιτικής, ώστε να καθίσταται εφικτός ο αποτελεσματικός δημόσιος έλεγχος.

 

Της ειλικρίνειας, με βάση την οποία, κάθε οικονομική και δημοσιονομική πρόβλεψη που παρέχεται σε οποιαδήποτε έγγραφα ή εκθέσεις, πρέπει να στηρίζεται, στο βαθμό που είναι ευλόγως και πρακτικώς δυνατό, σε πραγματικά στοιχεία, σε αποφάσεις ή εκτιμήσεις και προβλέψεις που θεωρούνται εύλογες.

 

 

ΕΠΙΛΟΓΟΣ.

Οι Κοινότητες λειτουργούσαν και λειτουργούν στην βάση της συσπείρωσης και της συμμετοχής των πολιτών, που αντιπροσωπεύουν και για το λόγο αυτόν δίκαια χαρακτηρίζονται ως θεμέλια και κύτταρα της δημοκρατικής λειτουργίας. Για να επιτελέσουν τον θεσμικό τους ρόλο, απαιτείται να διασφαλισθούν πόροι, που θα καλύπτουν τις λειτουργικές τους ανάγκες, τα άμεσα καθημερινά προβλήματα και τις κοινωνικές τους δράσεις. Επομένως, σε κάθε περίπτωση τα σχετικά διαβήματα για την διασφάλιση αυτή είναι και εύλογα και δίκαια. Σε κάθε περίπτωση όμως οι Κοινότητες οφείλουν να διεκδικήσουν την ενεργοποίηση των ήδη υφισταμένων χρηματοδοτικών εργαλείων απαιτώντας από τους Δήμους να συμμορφωθούν με τις νόμιμες υποχρεώσεις τους. Ένα από τα θεσμοθετημένα χρηματοδοτικά εργαλεία είναι και ο προϋπολογισμός εξόδων της Κοινότητας ( το άλλο είναι η πάγια προκαταβολή), η εκτέλεση του οποίου μπορεί να συνεισφέρει σημαντικά στην θεσμική της αποστολή.

 

Κοινότητα Ερυθρών του Δήμου Μάνδρας Ειδυλλίας 25.04.2021

Παναγιώτης Απ. Κουτσουλέλος

Μέλος της Επιτροπής Διοικητικής Υποστήριξης του Συμβουλίου της Κοινότητας Ερυθρών

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Παρασκευή 23 Απριλίου 2021

ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΤΩΝ ΔΗΜΩΝ Η ΕΞΕΥΡΕΣΗ ΧΩΡΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ


 

Με βάση τα όσα ορίζονται με σχετικές διατάξεις του Ν.3852/2010, όπως αυτές ισχύουν με τις μεταγενέστερες τροποποιήσεις τους (άρθρα 79 – 91) τα θέματα της Κοινότητας, που αποτελεί πολιτικό-συμμετοχικό θεσμό, τα διαχειρίζονται τα Κοινοτικά Όργανα, τα οποία στην προκειμένη περίπτωση είναι ο Πρόεδρος, το Συμβούλιο της Κοινότητας και η Συνέλευση των Κατοίκων. Η λειτουργία των οργάνων αυτών, με βάση τόσο τις αρμοδιότητες, που απονέμουν οι διατάξεις του Ν. 3852/2010, όσο και την φύση τους ως πόλοι λαϊκής συμμετοχής των πολιτών στα πλαίσια της ενδοδημοτικής αποκέντρωσης, επιβάλει την ύπαρξη χώρων, εντός των οποίων ασκούνται οι προβλεπόμενες από τον νόμο δράσεις αυτών.

 

Ειδικότερα:

-         Με την διάταξη του άρθρου 88 παρ 2.  του Ν. 3852/2010 ορίζεται ότι: «Ο πρόεδρος καλεί το συμβούλιο σε συνεδρίαση με γραπτή πρόσκληση ή ηλεκτρονικά, στην οποία αναφέρονται τα θέματα της ημερήσιας διάταξης. Η πρόσκληση δημοσιεύεται στο γραφείο της κοινότητας, και επιδίδεται στους συμβούλους τρεις (3) τουλάχιστον πλήρεις ημέρες πριν από την ημέρα που ορίζεται για τη συνεδρίαση».

-         Με την διάταξη του άρθρου 89 παρ.1 του Ν. 3852/2010 ορίζεται ότι: « Οι συνεδριάσεις του συμβουλίου της κοινότητας είναι δημόσιες και γίνονται στο γραφείο αυτής υπό την προεδρία του προέδρου του συμβουλίου.»

-         Με την διάταξη του άρθρου 91 του Ν. 3852/2010 ορίζεται ότι: «Κάθε τοπική ή δημοτική κοινότητα διαθέτει τοπικό ή δημοτικό γραφείο. Το δημοτικό συμβούλιο καθορίζει ποιες υπηρεσιακές μονάδες μπορούν να λειτουργήσουν στις τοπικές ή δημοτικές κοινότητες.»

 

Περαιτέρω ο νομοθέτης αναγνωρίζοντας την ανάγκη της εύρυθμης και αποδοτικής λειτουργίας των Κοινοτικών Οργάνων με την διάταξη του άρθρου 84 παρ. 4 του Ν.3852/2010 όρισε επί λέξει ότι: «Με απόφαση του δημάρχου, μετά από εισήγηση της εκτελεστικής επιτροπής, ορίζονται υπάλληλοι του δήμου για τη γραμματειακή εξυπηρέτηση των οργάνων των κοινοτήτων, για τη στελέχωση των υπηρεσιών του δήμου που εδρεύουν σε κοινότητες, καθώς και για την παροχή «διοικητικής βοήθειας» των κατοίκων και διατίθενται κατάλληλοι χώροι και εξοπλισμός για τις ανάγκες των κοινοτήτων.».

 

Από όλα όσα προαναφέρονται συνάγονται τα ακόλουθα:

α) Για την λειτουργία των Κοινοτικών Οργάνων, απαιτείται και συγκεκριμένος τοπικός χώρος, ο οποίος κατά τον νόμο ορίζεται ως γραφείο, αλλά και κατάλληλος υλικοτεχνικός εξοπλισμός.

β) Το γραφείο είναι απαραίτητο προς διευκόλυνση της θεσμικής  αποστολής των Κοινοτικών οργάνων αλλά και της λειτουργίας υπηρεσιών, που τάσσονται για την  εξυπηρέτηση της διοικητικής τους λειτουργίας.

γ) Η διάθεση των κατάλληλων χώρων προς εξυπηρέτηση των αναγκών των Κοινοτικών Οργάνων, στους οποίους περιλαμβάνονται και γραφεία, ορίζεται με απόφαση των αρμόδιων δημοτικών οργάνων, τα οποία υποχρεώνονται προς λήψη της. Ο υποχρεωτικός χαρακτήρας της λήψης της απόφασης αυτής, ναι μεν δεν προκύπτει από την γραμματική διατύπωση της σχετικής διάταξης, απορρέει όμως από την ουσιαστική ανάγκη πλήρους και αποτελεσματικής λειτουργίας των Κοινοτικών Οργάνων στα πλαίσια της δημοτικής πολυεπίπεδης διακυβέρνησης, η οποίας ως βασική και στρατηγική αρχή διαπνέει τον Ν. 3852/2010.

 

Κοινότητα Ερυθρών του Δήμου Μάνδρας Ειδυλλίας 23.04.2021

Παναγιώτης Απ. Κουτσουλέλος

Πρόεδρος της Επιτροπής Διοικητικής Υποστήριξης της Κοινότητας Ερυθρών

 

Δευτέρα 19 Απριλίου 2021

Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΣΤΙΣ ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ


 

Με την διάταξη της παρ.8 του άρθρου 75 του Ν.3852/2010, όπως σήμερα ισχύει, ορίζεται επί λέξει ότι: «Στις συνεδριάσεις των επιτροπών, όταν συζητούνται θέματα που αφορούν κοινότητα ή κοινότητες του δήμου, προσκαλούνται υποχρεωτικά και οι πρόεδροι των συμβουλίων ή οι πρόεδροι των αντίστοιχων κοινοτήτων, οι οποίοι δικαιούνται να λαμβάνουν το λόγο.»

 

Ο νομοθέτης με την προαναφερόμενη διάταξη προβλέπει ως υποχρεωτική την πρόσκληση του Προέδρου της Κοινότητας κατά τις συνεδριάσεις είτε της Οικονομικής Επιτροπής, είτε της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής, εφόσον συζητούνται θέματα, που σχετίζονται με την Κοινότητα. Καθίσταται σαφές, ότι για την πρόσκληση και συμμετοχή του Προέδρου της Κοινότητας στις συνεδριάσεις των προαναφερόμενων Επιτροπών απαιτείται να συντρέχει η ύπαρξη η σχέση ειδικής σχέσης του θέματος με την Κοινότητα σε αντιδιαστολή με την γενική σχέση θεμάτων προς το σύνολο ή μέρος της εδαφικής περιφέρειας του Δήμου[1]. Η ειδική σχέση συνεπώς ισοδυναμεί με την αποκλειστικότητα του θέματος, δηλαδή πρέπει να αφορά αποκλειστικά την συγκεκριμένη Κοινότητα. Ακόμη μάλιστα και εάν το θέμα αναφέρεται σε περισσότερες της μίας τοπικές ή δημοτικές κοινότητες η συμμετοχή του Προέδρου ορίζεται ειδικά ανά τοπική ή δημοτική κοινότητα και όχι στην γενική πλειοψηφία[2].

Ωστόσο, ο επιμερισμός των συνεπειών μίας απόφασης επί ενός θέματος ανά κοινότητα δεν αποτελεί κριτήριο για τον προσδιορισμό του ως ειδικό θέμα. Για παράδειγμα η επιβολή ενιαίων τελών καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού δεν αποτελεί ειδικό θέμα για κάθε μία επί μέρους κοινότητα. Όταν όμως διαφοροποιείται το τέλος καθαριότητας ή ηλεκτροφωτισμού ανά κοινότητα τότε για κάθε μία από αυτές το αντίστοιχο σκέλος της απόφασης είναι ειδικό θέμα και απαιτείται η συμμετοχή του οικείου Προέδρου στη συνεδρίαση επί του θέματος που αναφέρεται μόνο στην Κοινότητά του. Επί αυτού αποφάνθηκε και το Συμβούλιο Επικρατείας με την με αριθμό 2185/2012 Απόφαση του Ι. Τμήματος[3]

 

Η επιλογή της συμμετοχής του Προέδρου στις συνεδριάσεις των δημοτικών επιτροπών, υπό την προαναφερόμενη προϋπόθεση της ειδικής σχέσης, δεν καθιστά αυτόν ως de facto και ανά περίπτωση ισότιμο μέλος  των Επιτροπών, δεδομένου ότι η ισχύουσα νομοθεσία αφενός εν γένει δεν  επιθυμεί την αναγωγή ή την αναβάθμιση του εν λόγω Κοινοτικού Οργάνου σε δημοτικό σύμβουλο φορέα πολιτικής εντολής και αφετέρου εξαντλεί την συμμετοχή του στο δικαίωμα λήψης λόγου και όχι και στο δικαίωμα παροχής ψήφου για την λήψη απόφασης επί του συζητούμενο θέματος.

 

Το δικαίωμα λήψης λόγου, όπως αναφέρεται στην ως άνω διάταξη δεν ισοδυναμεί με την παροχή γνώμης προς τις Επιτροπές, δεδομένου ότι δεν προβλέπεται ούτε ο έγγραφος τύπος για τη διατύπωσή της, ούτε η αιτιολογία , που να την θεμελιώνει σύμφωνα με την διάταξη του άρθρου 20 παρ.1 του Ν.2690/1999 (Κώδικας Διοικητικής Διαδικασίας). Η ατελής και νομικά αδόκιμη αναφορά περί δικαιώματος λήψης λόγου, προσδίδει στον Πρόεδρο της Κοινότητας μία ιδιόμορφη αρμοδιότητα, η οποία άπτεται των διαβουλευτικών του καθηκόντων.

 

Με δεδομένο ότι για την άσκηση του δικαιώματος, το οποίο αποτελεί και αρμοδιότητα του Προέδρου της Κοινότητας, απαιτείται η συμμετοχή  αυτού στην συνεδρίαση των Επιτροπών κατά την συζήτηση θέματος με ειδική σχέση με την Κοινότητα, η μη πρόσκλησή του άγει σε ακυρότητα της απόφασης, που θα εκδοθεί επί του θέματος αυτού.

 

 

Κοινότητα Ερυθρών του Δήμου Μάνδρας Ειδυλλίας-Αττικής 20.04.2020

Παναγιώτης Απ. Κουτσουλέλος

Πρόεδρος της Επιτροπής Διοικητικής Υποστήριξης της Κοινότητας Ερυθρών

 



[1] Δημήτρη Κατσούλη  «Το δικαίωμα της ψήφου των Προέδρων των Δημοτικών και Τοπικών Κοινοτήτων στο Δημοτικό Συμβούλιο». http://tetradioaftodioikisis.blogspot.com/2015/12/blog-post_31.html

 

[2] Ο.π.

[3] Ο.π.

ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ: 10 Ερωτήματα αναζητούν απαντήσεις

  Και ενώ βαίνουμε ολοταχώς προς τις δημοτικές εκλογές του Οκτωβρίου και οι υποψήφιοι δήμαρχοι με τις παρατάξεις, που έχουν συγκροτήσει έχου...